بهداشت در دوران بارداری

ساخت وبلاگ

آموزش بهداشت در دوران بارداری

بارداری یک هدیه الهی است که نیازمند مراقبت های خاص میباشد چراکه در جریان بارداری بدن مادر منبع تغذیه و رشد جنین شده و درنتیجه برای سلامت مادر و نوزاد لازمست در طول بارداری مراقبت هایی از مادر بعمل بیاید.

حاملگ ی با ترکیب سلول جن سی زن و مرد ترکیب میشود.

در بین مردم طول مدت حاملگی به ماه حساب میشود , اما پزشکان و کارکنان بهداشتی این مدت را به هفته بیان میکنند. بر این اساس مدت یک بارداری طبیعی بین 37 تا 40 هفته ( از زمان شروع حاملگی ) می باشد.

برای محاسبه تاریخ زایمان و سن حاملگی لازم است زنان تاریخ روز شروع آخرین عادت ماهانه خود را بطور دقیق بدانند. به این منظور بهتر است تاریخ اولین روز قاعدگی در هر ماه در تقویمی ثبت شود ( به خصوص برای خانم هایی که از روش پیشگیری از بارداری استفاده نکرده و تمایل به بارداری دارند). در این صورت اگرقاعدگی همیشه منظم بوده و در این دوره بیش از 10 روز عقب افتاده باشد باید برای تشخیص حاملگی به پزشک مراجعه نمود.

دوران بارداری از ابتدا تا انتها بسیار مهم است زیرا در هر مرحله از دوران در  بدن مادر و جنین تغیرات خاصی ایجاد میشود , در این دوران پزشک ماما با برسی مرتب این تغیرات به مادر کمک میکنند که بارداری بی خطری را پشت سر بگذارد  و کودکی سالم داشته باشد.

با به تآخیر افتادن قاعدگی برای انجام آزمایش تشخیص بارداری لازم است به خانه ی بهداشت یا مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نموده تا پس از تآیید بارداری برای شما پرونده مراقبت بارداری تشکیل گردد.

به خاطر داشته باشید اگر حاملگی شما پرخطر است علاوه بر مراجعه معمول بارداری ( که حداقل 8 بار در طول بارداری است) لازم است تحت مراقبت ای ویژه بارداری طبق نظر پزشک متخصص یا مامای مرکز بهداشت درمانی قراربگیرید.

 

مرکز آموزش ایرانیان...
ما را در سایت مرکز آموزش ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : بهداشت قبل از بارداری, بارداری , آموزش های قبل از بارداری , حاملگی , آموزش قبل از حاملگی, مراقبت های دوران بارداری , مراقبت در دوران حاملگی, مراقبت های حاملگی, نویسنده : admin x2x بازدید : 465 تاريخ : يکشنبه 22 بهمن 1391 ساعت: 13:33